REGULAMIN
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
- Sklep internetowy dostępny jest pod adresem internetowym www.kurypl.pl i prowadzony jest przez przedsiębiorcę Wojciecha Pawlaka prowadzącego działalność pod firmą: Gospodarstwo Rolne Wojciech Pawlak, Gąsawy ulica Działkowa 21, 64-500 Szamotuły. REGON: 302303110. Firma wpisana jest do Krajowego systemu ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych, oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności. numer wpisu ARiMR 056938674.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców, korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do konsumentów albo do przedsiębiorców.
- Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym kurypl.pl, w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, zasady i tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od Umowy przez konsumentów.
- Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.
- Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu www.kurypl.pl, odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, lecz są zaproszeniem do zawarcia umowy (art. 71 Kodeksu cywilnego.). Klient wysyłając Formularz Zamówienia składa ofertę kupna wskazanego Produktu za cenę i na warunkach określonych w opisie.
§ 2 DEFINICJE
-
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonujący z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; na potrzeby niniejszego Regulaminu za Konsumenta uznaje się również osobę fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, zawierającą umowę sprzedaży, która jest bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nie posiadającą dla niej charakteru zawodowego, wynikającego z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, weryfikowanego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej.
- Klient – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 360 ze zm.).
- Sprzedawca – przedsiębiorca w rozumieniu Kodeksu cywilnego, będący osobą fizyczną prowadzącą gospodarstwo rolne: Gospodarstwo Rolne Wojciech Pawlak, Gąsawy ulica Działkowa 21, 64-500 Szamotuły.
- Przedsiębiorca – Klient będący osobą fizyczną, osobą prawną i jednostką organizacyjną niebędącą osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, który zawiera umowę sprzedaży w związku z wykonywaną we własnym imieniu działalnością gospodarczą, która posiada dla niego charakter zawodowy.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym: www.kurypl.pl.
- Umowa zawarta na odległość – Umowa Sprzedaży zawarta z Konsumentem w rozumieniu art. 2 pkt. 1 ustawy o Prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
- Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktu do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczny jest wybrany przez Klienta Produkt do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności zwielokrotnienia liczby Produktu.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. Na potrzeby niniejszego Regulaminu, za rzecz uznaje się żywe zwierzę hodowlane (kura nioska) – w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
§ 3 WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
-
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje poprzez złożenie przez Klienta Zamówienia w Sklepie za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 2 ust. 13 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji.
- Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
§ 4 SPOSOBY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT I DOSTAWA PRODUKTU
-
- Klient ma prawo skorzystać z następujących sposobów płatności: Płatność przelewem na konto bankowe oraz skorzystania z bezpiecznej bramki płatniczej Axepta.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie, w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia, na adres wskazany przez Klienta.
- Zwierzęta hodowlane są wysyłane kurierem, w specjalnie przystosowanych do transportu kartonach, które zawierają porcję pożywienia adekwatną do czasu podróży.
- Kurier podejmuje tylko jedną próbę doręczenia, dlatego Klient jest zobowiązany odpowiednio zaplanować termin odbioru zamówienia.
- Po odebraniu zamówienia Klient jest zobowiązany w obecności Kuriera niezwłocznie sprawdzić stan zamówienia. W przypadku stwierdzonych nieprawidłowości, należy zrobić zdjęcia, sporządzić protokół szkody, a następnie przesłać niezwłocznie na adres: sklep@kurypl.pl.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
§ 5 DANE OSOBOWE
Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych i polityki prywatności znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies, która dostępna jest na stronie internetowej Sklepu internetowego w zakładce „Polityka prywatności”.
§ 6 ZAKŁADANIE KONTA W SKLEPIE I SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
-
- W celu założenia konta w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Założenie Konta w Sklepie jest bezpłatne.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres Sprzedawcy.
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się do Sklepu lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji,
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”,
- wybrać sposób dostawy, płatności, zaakceptować regulamin sklepu oraz kliknąć przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”,
- opłacić zamówienie w określonym terminie,
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – dodatkowo wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu.
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient będący Konsumentem może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od Umowy sprzedaży bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
-
-
- pisemnie na adres: Gospodarstwo Rolne Wojciech Pawlak, Gąsawy ulica Działkowa 21, 64-500 Szamotuły, NIP 787 198 14 53
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@kurypl.pl
-
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy jest dostępny pod linkiem: kliknij tutaj aby pobrać
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od daty objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy złożyć przed dokonaniem zwrotu Produktu.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, wszystkie dokonane przez niego dotychczas płatności, z zastrzeżeniem ust. 6 poniżej.
- Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem.
- Adres do zwrotu Produktu: Gospodarstwo Rolne Wojciech Pawlak, Gąsawy, ulica Działkowa 21, 64-500 Szamotuły.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu do chwili dostarczenia Sprzedawcy zwracanego Produktu.
- Konsument ponosi we własnym zakresie koszty związane z odstąpieniem od umowy, w szczególności koszty zwrotu Produktu do Sprzedawcy.
- Szacunkowy koszt zwrotu Produktu do Sprzedawcy wynosi 60,00 zł (sześćdziesiąt złotych 00/100). W przypadku zwrotu większej niż jedna ilości sztuk, szacunkowy koszt zwrotu może być wprost proporcjonalnie wyższy.
§ 8 REKLAMACJA
-
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy: Gospodarstwo Rolne Wojciech Pawlak, Gąsawy ulica Działkowa 21, 64-500 Szamotuły, e-mail: sklep@kurypl.pl.
- Termin na zgłoszenie reklamacji wynosi maksymalnie 6 godzin liczonych od chwili odbioru zamówienia, w dniu odbioru paczki. Do zgłoszenia reklamacji należy dołączyć zdjęcia reklamowanego Produktu. Tylko reklamacja złożona w ten sposób zostanie zaakceptowana. Sprzedawca nie przyjmuje reklamacji zwierząt hodowlanych, które padły po odbiorze zamówienia (Sprzedawca nie ma wpływu na to, jak przebiega aklimatyzacja, jakie są warunki w miejscu dostawy, rodzaj pożywienia, itd.).
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej, po uprzednim ustaleniu ze Sprzedawcą, należy wysyłać na adres: Gospodarstwo Rolne Wojciech Pawlak, Gąsawy ulica Działkowa 21, 64-500 Szamotuły.
- Czas na rozpatrzenie reklamacji wynosi 14 dni od przyjęcia kompletnego zgłoszenia.
- Reklamacja obejmuje wszystkie towary dostępne w sklepie internetowym kurypl.pl
§ 9 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
-
- Niniejszy punkt dotyczy wyłącznie Klientów będących Przedsiębiorcami.
- Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient obowiązany jest niezwłocznie zbadać przesyłkę w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpiło uszkodzenie Produktu lub jego upadek, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą zostaje wyłączona.
§ 10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
- Dostawy Produktu są realizowane wyłącznie na terenie Polski.
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 – dniowym wyprzedzeniem.